KLFW RTW 2015 DAY 5 : RIZMAN RUZAINI WOMEN RUN THE WORLD (PART 2) For #KLFWRTW2015 #KLFW2015

By Thursday, August 27, 2015 , , ,

'Women can run the world' is the theme, yeah ya'll right, Beyonce's song was in the air!
Malaysia Top Model, Tinie inaugurates the show. representing all the women around the world i guess lol

KL FASHION WEEK RTW 2015 DAY 5 | 16.08.15 | PAVILION KL

"Marvelous, Stylish and Fabulous" Rizman Ruzaini

Celebrating their 10th Anniversary, Rizman Ruzaini is honored to close the KLFW 2015 with this 'Black Carpet' event. as sequenced from the previous post (click here for the RR Menswear Homme Collection), this is the 2nd part featuring the womenswear collection. Inspired by the women leaders and personalities all around the world such as Queen of Rania and Priness Diana, RR comes up with designs that showcasing strong and bold detailing. well, i must say that the sleeves are their focal point. 


The colour codes are based on fall 2015 pantone colours that weaves earthy palettes. Playing with multiple fabrics such brocade, chiffon and sequin, they create lavish and 'heavy' garments which i reckon the celebrities will dying to wear it for their shows and perhaps, red carpet events. not really sure that a 'normal' people like us could carry this look at a wedding or raya celebration? lol haha but hey, don't misunderstood me as i do admire those dresses so much! especially this one..

Oh i just loving sequin garments too much. obviously, a show stopping although its blacky black!
The R&B Queen, Ning Baizura was also there singing her hit "Curiga"
and Gosh my idol, Ziana Zain too! who is fully dressed in RR. again, the colour is Stunning! 
the talented duo behind the brand, Mr Ruzaini (left) and Mr Rizman (right)
Ziana Zain closed the show 'dramatically' !! hahaha ya'll know about the 'flying mic' huh? LOL
me with the famous fashion blogger, RNadia and her beautiful mom. congrats babe for the award! :)

I was actually damn excited over the special appearance of my most favourite singer / actress Ziana Zain who i fan since i was still a kid! truthfully, i was literally dropping my jaw when suddenly seeing her coming upon the stage because i was not aware of her existence (lol) although we all know how close the relationship between the designers and this amazing singer. yup, that was my very first time meeting her for real and listening to her magical voice lively! goshhhh i am too luck and hey, RR thanks for the great great show, we all do really enjoy it. indeed, nice collection, nice plot and nice performances!

Watch the whole show here. Credit the photos and video to KLFW 2015



Finally the report of KL FASHION WEEK RTW 2015 ends. fuhh!

xoxo

You Might Also Like

0 comments

I'd appreciate any comment with the used of proper words and courteous attitude. TQ so much for viewing, reading and commenting. =)))