Perut meragam bulan Ramadan ? 5 GKB Produk untuk sistem penghadaman

Salam Ramadhan 


Bila masuk bulan Ramadhan ini kesihatan perut dan usus sangat penting utk dijaga. Maklumlah bila waktu iftar tu kalau ikutkan semua benda nampak sedap and kalau boleh semua benda nak makan lah! Haa cun-cun je sy diperkenalkan dengan “Health Suppliment” atau produk kesihatan dibawah label GKB lepas ni takde masalah perut meragam dah!


GK Bio Internation Sdn Bhd ditubuhkan semenjak 2018 lagi dengan tujuan untuk mempromosikan kepentiangan kesihatan dalam mengeluarkan produk-produk kesihatan yang berkualiti tinggi.


Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. 


Jangan risau produk GKB ini HALAL dan diperakui dgn sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF GMP, TQF, Sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA dan GMP Malaysia, FSSC 22000 dan ISO/IEC TAF 17025.


Menggunakan 100% bahan semulajadi, produk GKB mempunyai kultur probiotik dan lebih daripada 40 jenis cendawan. Probiotik GKB menumbuhkan bakteria baik yang dapat memperbaiki sistem pencernaan badan. Bakteria “baik” ini berfungsi untuk

  • meningkatkan fungsi fisiologi
  • membantu mengekalkan fungsi saluran pencernaan
  • meningkatkan imuniti dan metabolisme
  • melegakan cirit-birit
  • memperbaiki tabiat buang air besar
so, takde lah perut meragam dah!

or you can also view this video on INSTAGRAM @SizzlingSuzai | Youtube @SizzlingSuzai


Basically, ada 5 produk sasaran yang memfokuskan pada kesihatan usus!


💊 GKB Probio+ : untuk membantu pencernaan


 

Produk ini mengandungi 5 jenis bakteria Probiotik serta 4 jenis Prebiotik yang membantu pencernaan dan mengurangkan sembelit atau cirit-birit. setiap sachet ini mempunyai 20 bilion jumlah bakteria probiotik hidup, sesuai untuk penjagaan perut seisi keluarga tanpa mengira umur.


Disarankan : orang yang mengalami masalah sembelit atau perut meragam atau senak perut yang ringan.


Testimoni : Ibu saya mengalami masalah sembelit atau sukar membuang air besar, lalu saya cadangkan beliau cuba consume GKB Probio+ dan keesokan harinya beliau feedback kepada saya bahawa senak perutnya mula berkurangan.


💊 GKB Probizymes : untuk masalah kembung perut & gastrik



Produk ini mengandungi Probiotik, Prebiotik, Enzim karbohidrat, Enzim protein dan Enzim lemak yang khusus untuk menangani masalah kembung perut yang berpanjangan.


Disarankan : orang yang mengalami sakit perut akibat gastrik.



Testimoni : Kebetulan member saya mengadu diserang GASTRIK bulan-bulan puasa ini. so, sy memang cadangkan mereka mengambil GKB Probizymes ini untuk merawat gastrik. setelah diamalkan, mereka feedback yang pedih di perut berkurangan tapi saya sarankan mereka terus amalkan sehingga habis 30 sachets ini untuk kesan yang lebih baik!


💊 GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus : untuk masalah kulit



Produk ini mengandungi Probiotik Lactobacillus Rhamnosus yang digunakan untuk mencegah penyakit gastrousus seperti usus bocor, masalah kulit kering dan sensitif dan turut merawat kulit. Juga boleh membantu mencegah jangkitan alat kelamin wanita dan meningkatkan imuniti.


Disarankan : orang yang mengalami masalah kulit terutama golongan wanita.


Testimoni : Bekerja di dalam bilik berhawa dingin dan bila keluar sahaja terus terdedah dengan cahaya panas menyebabkan kulit muka saya kering. Jadi saya mula amalkan pengambilan GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus ini untuk kesan kelembapan kulit. saya baru sahaja mengamalkannya jadi saya perlukan sedikit masa lagi namun, so far tiada kesan sampingan yang saya hadapi which is good!


💊 GKB G-Pro Gold : untuk masalah sembelit



Produk ini mengandungi 10 jenis Probiotik dan 2 jenis Prebiotik. sesuai untuk yang mempunyai gaya hidup yang sibuk dan tidak teratur serta mudah mendapat sembelit. satu kapsul mempunyai 80 bilion jumlah bakteria probiotik hidup.


Disarankan : orang yang mengalami masalah sembelit atau cirit-birit yang teruk.


Testimoni : Kakak saya seorang yang workaholic, bekerja siang dan malam sambil menjaga 3 anak beliau. hidup yang tidak teratur dan sangat sibuk ini membuatkan beliau kadang-kala mengalami masalah pencernaan atau perut meragam. Jadi saya cadangkan beliau mula consume GKB G-Pro Gold dan beliau feedback yang sekarang lebih kerap membuang air besar.


💊 GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 : untuk mengurangkan berat badan 



Produk ini mengandungi Lactobacillus plantarum iaitu sejenis Probiotik yang kuat menyerap lemak dalam badan, asid urik dan lipid darah (kolesterol, trigliserida). membantu mengurangkankan penyerapan kalori, membantu mengurangkan berat badan, meningkatkan tenaga, meningkatkan tenaga serta meningkatkan kelembapan kulit


Disarankan : orang yang mahu menurunkan berat badan.


Testimoni : Saya mengalami masalah berat badan yang sukar turun walaupun sentiasa active bergerak ke sana ke mari. rupanya setiap kolesterol dalam makanan diserap oleh badan. Jadi, saya cuba amalkan GKB GKM3 ini untuk kesan yang dijanjikan. saya masih mengamalkannya dan saya dapati berat badan saya walaupun belum turun tetapi tidak naik dan maintain.


Secara ringkasnya semakin tinggi bakteria Probiotik, semakin kurang toksin dlm usus. Maka samakin meningkatlah tahap kesihatan u guys!


Produk GKB boleh didapati di :

All major pharmacies in Malaysia, including


Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy


For latest list of pharmacies, please see : https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188 


www.mygkb.com | INSTAGRAM @mygkb 


Facebook : https://www.facebook.com/mygkb

Instagram : https://www.instagram.com/mygkb/

TitTok : https://www.tiktok.com/@gkbmsia

Youtube : https://www.youtube.com/@mygkb01

Laman Web : https://www.mygkb.com/



xoxo

Post a Comment

0 Comments