Hydrafacial Treatment Review di Dr Medispa & Wellness

Salam and hello beauties!

Kecantikan dan kaum Hawa memang tak dapat dipisahkan! ada yang cakap, kita semua bukan tak cantik tapi duit je yang kena ada. haha well, speaking of money, tak semestinya kena ada ribuan ringgit dalam account baru boleh pergi cantikkan diri or manjakan diri. Nah, contohnya salah satu facial treatment offered by Dr Medispa & Wellness hanya lah RM180 sahaja!

Ianya bukan lah basic facial treatment yang cuci + steam + mask tetapi treatment yang saya buat ini ialah salah satu teknologi terkini dalam industri kecantikan iaitu HYDRAFACIAL treatment yang menggunakan air (hydra) sebagai medium utamanya.

Well, yang paling saya suka dengan rawatan Hydrafacial ini adalah prosesnya yang sangat detail dan memuaskan! in short, ada 7 steps dan rawatan ini mengambil masa lebih kurang 1 jam setengah ke 2 jam. Nah, saya describe satu-persatu


STEP 1 : CLEANSING 


Seperti biasa sebelum memulakan apa-apa jenis rawatan, wajah haruslah dibersihkan dahulu. mereka siap menggunakan "Facial cleansing Brush" bagi menghilangkan segala kotoran secara mendalam dan menyeluruh.


STEP 2 : MASKER 


Krim mask yang digunakan adalah mengikut keadaan kulit masing masing. selepas dbiarkan lebih kurang 20 minit, wajah dibersihkan sekali lagi untuk step yang seterusnya.


STEP 3 : STEAM 



Steam atau wap panas akan dikenakan pada keseluruhan muka dan dibiarkan lebih kurang 20 minit jugak. tujuan utama "steam" proses ini ialah untuk membuka ruang pori agar mudah white head and black head disedut pada langkah yang seterusnya.


STEP 4 : VACUUM (White head) 


Proses vacuum ini menggunakan alatan khas. tujuannya adalah untuk mengeluarkan white head.


STEP 5 : HYDRA PROCESS


Basically, hydra proses ini adalah untuk memastikan serum yang diberikan pada wajah akan lebih berkesan dan terus ke dalam wajah. serum yang diberikan juga berbeza mengikut kulit masing masing. no fret ok, the beauty consultant knows better!


STEP 5 : ULTRASONIC PROCESS




Proses ini yang paling saya suka kerana ianya sangat soothing! Ultrasonic proses ini menggunakan gel khas yang disapu pada wajah sebelum proses dimulakan. Tujuan utama proses ini ialah untuk menutup semula liang-liang pori dan melembutkan kulit wajah anda!


STEP 5 : LED MASK



Kelihatan agak menyeramkan right? haha jangan risau tiada rasa panas pun ketika proses ini dilakukan. Led Mask ini ialah langkah terakhir dalam rawatan HYDRAFACIAL dengan tujuan untuk mematikan kuman dalam masa yang proses ini membantu untuk memberikan kesan "glowing" pada wajah anda.


TESTIMONI


Nah ini hasilnya! saya tidak menggunakan apa-apa makeup or even powder on my face dan kelihatan pori-pori yang asalnya besar sudah mengecil. ini baru sahaja sekali rawatan yar, so bayangkan kalau saya consistent? OMG surely will make myself free and comeback! seriously, saya rasa sangat fresh dan berpuas hati dengan rawatan dan layanan yang diberikan oleh pihak Dr Medispa & Wellness. congrats guys and keep on going!







Note : this is for your reference. The price and treatments might be vary, please direct contact the Dr Medispa & Wellness for further info :)

Dr Medispa & Wellness

No 6-1, Jalan Reko Sentral 6, Reko Sentral,
Kajang, Selangor, Malaysia
Contact | 013-770 6708


Post a Comment

0 Comments