Kebaya No 1 di Malaysia for Raya 2021 - ByHisDaisy

Assalamualaikum, Salam Ramadhan!

We are so close to Syawal, its less than 10 days to eidulfitri now! so hows your preparation for raya so far? soalan wajib, dah beli baju raya ke belum? haa no worry kalau belum, i ada suggestion. on a few weeks ago, i was invited to ByHisDaisy's Raya 2021 Collection showcase named as "Pawana Puteri Nusantara 2021". This private event was held at The Majestic Hotel Kuala Lumpur to introduce this new collection as well as to celebrate the launching.


Penyanyi cilik yang makin menjadi-jadi Iman Troye menghiburkan kami dgn lagu lehtopan beliau "Teman" dan pertama kali mendendangkan lagu raya beliau yang sekarang berkumandang di mana mana ye, "Pejam Celik Hari Raya" shes sooooo tiny and friendly juga!

All the guest which includes media social influencers and bloggers were given 1 set of Kebaya and Pario together with the matching scarf from ModestroKL few days before the actual event. satu persalinan lengkap ini digayakan oleh kami semua sepanjang event berlansung, jadinya audiences dapat melihat dengan jelas bahawa ByHisDaisy mempunyai rangkaian product yang luas di dalam size yang pelbagai, dengan kata lain sesuai untuk setiap genap masyarakat katanya!

A simple fashion show was arranged at the beginning of the event. model-model memperagakan koleksi kebaya 2021 dari ByHisDaisy beserta tudung dari ModestroKL sambil dialunkan bunyi muzik gemalai dari team gamelan yang didatangkan khas untuk event ini. apa yang menariknya koleksi ByHisDaisy's Raya 2021 ini, terdapat banyak sangat pilihan warna yang pastinya dapat memuaskan hati semua pihak. haha maklumlah, ada yang suka hitam, merah, biru, nude mahupun blush pink, jangan risau kerana ada 12 warna yang available untuk dipilih! setiap warna yang ditampilkan sangat segar dan lembut, sesuai dipadankan pada hari raya nanti.

orang "kuat" ByHisDaisy dan ModestroKL, Ms Faa (Left) & Ms Syafiqah (Right). Congrats ladies!

Suatu ketika dahulu, kebaya kerawang seperti ini memang sukar untuk didapati di pasaran Malaysia. pertama kali saya beli dulu adalah ketika saya ke Jakarta. congratulations ByHisDaisy kerna berjaya menjadi salah satu pelopor pengeluar kebaya kerawang yang sgt klasik dan timeless ini di pasaran Malaysia dan yang paling penting dijual dengan HARGA YANG SANGAT BERBALOI! 

Personally, their kebaya is so comfy in terms of the material used as well as the cutting! haha previously, i was wearing "S" but now as in this photo, im wearing "M" for kebaya Dayyan. as told the cutting is a bit small HAHA tak nak mengaku gemok ni! OK lets get a bit serious, bila pakai size "M" ni saya rasa sangat selesa, ada rongga-rongga udara lagi, tak payah nak tahan nafas all the time HAHA seriously, sangat selesa berbanding jika saya memilih untuk memakai size "S" yang ketat macam sarung nangka! HAHA ye thank God i went to fitting dekat showroom dorang dulu before this event! jadi saya cadangkan, korang pilih size yang a big bigger dari yang selalu korang pakai.

Harga 1 set ini ialah

Kebaya Dayyan (Mocha Top) RM159 
Pario Ranti (Pink) RM95
Scarf ModestroKL (Sandy Beige) RM59

Secara kesimpulannya, koleksi ByHisDaisy yang available untuk awak awak semua purchase adalah seperti di bawah. untuk maklumat lanjut, you gals are most welcome to check on their web ok

3 Jenis Kebaya Kutu Baru - 8 colours available
Kebaya Dayyan - loose and labuh
Mehrani - Petite
Saharaz - Signature

3 Jenis Kebaya Sulam Tradisional -12 colours available
Mariani - loose & labuh
Darmani - Petite
Nismara - Signature

Kebaya Riau (Kebaya Riau Haya) - 3 colours available

Kebaya Kaftan (Luxury & Comfy) - 3 colours available

4 Koleksi Pario Batik Nusantara
Pario Juwan
Pario Ranti
Pario Iman
Pario Delaila



ByHisDaisy Showroom
Address : No. 132A, Jalan Damai Raya 2, 
Alam Denai, 50600 Cheras, Kuala Lumpur
Contact : 0328562097
Operation Hour : 10am - 5pm (Open until 12th May of 2021 then will resume after raya)


ModestroKL

xoxo

Post a Comment

0 Comments