Memang Langit Tak Selalunya Cerah..

By Monday, September 05, 2011 ,



Aku menyingkap lagi tirai hitam tuk mencari satu cahaya. 
Namun, aku gagal kerana ianya semakin hilang pabila sahaja aku mengejarnya. 
Di satu sudut itu, di hujung itu aku lihat dia berkelip tetapi bila kudekati dia hilang. 
Entah salah aku kah yang lambat berlari atau salah dia kah yang pantas benar pergi menjauh?


Tak perlu kau tanya berapa banyak halangan yang ada kerana aku sendiri tidak mahu mengiranya. Hatiku sakit, mataku pedih dek air mata yang mengalir dan jiwaku meraung minta diberhentikan semua ini. Aku penat dan aku kecewa dengan permainan duniawi!


Ya, memang aku sentiasa berniat untuk pergi jauh dari dunia mereka supaya mereka rasa kehilangan. Arrrrgghh, namun aku tahu semuanya pasti sementara sahaja kerana aku bukanlah sesiapa bagi mereka. Aku hanyalah penghibur di kala duka, penyeri di kala suram dan peneman di kala sunyi.

Aku yang tunggul sebenanya bukan dia, dia atau dia. AKU!

when something is written throughout your heart,
hopefully it will touch one's another heart.....SizzlingSuzai

* images are credited to SizzlingSuzai *

You Might Also Like

4 comments

  1. sgt puitis dan mendalam maknanya.. harap2 segalanya dapat dilalui dgn penuh sabar dan baik.. Salam aidilfitri suzai.. eh..eh.. tak tahu pula yg kita ni berjiran kan.. nnt2.. bolehlah jumpa sbb dah dekat dah areanya..

    ReplyDelete
  2. k.hanis-->i'll always trying my best to deal w it..huuuuuuuuuu hopefully i can get through all of it...huh

    neway,lorr akk bangi katne ni? le la sy dtg beraya yer..dlu sy sek jln 3 jer..hehe

    ReplyDelete

I'd appreciate any comment with the used of proper words and courteous attitude. TQ so much for viewing, reading and commenting. =)))